Tropæum Ulvii Lactucii

După întâmplarea memorabilă de ieri de la acel monument al gloriei trecătoare, astăzi, în aceeași locație folosită și la (plăj)uyala matinală, ziua a fost mai relaxantă de dimineață și mai potrivită celor numiți seniori ieri. DA! Sunt încă șocat!

Și totuși, mersul la plajă este ocupația de bază la mare. Cum însă, la mare, zăpada este „rara avis” chiar în (fostul de acuma) sezon hibernal eu cu ce să construiesc oameni de zăpadă? Cu nisip? S-ar destrăma instant sub prăjeala solară sau la primul val.

Așa că ideea de monument peren triumfal a fost utilizată pentru a pune în scenă un mic monument efemer dar tot triumfal dedicat unei delicatese marine… nu mi-ar fi prea mare minunea să o văd pusă pe lista recomandărilor mă(T)rețeiUE, deși aceea își vrea propriul bine birocratic ce nu are a face și cu binele turmei de cetățeni plătitori de taxe susținătoare.

Ulva lactuca fiind făptura verde căreia i-am ridicat efemeridul triumfal de nisip, ea, salata mărilor pare a nu avea gustul salatei de fermă din cele Țări de jos / Spanii și sigur nu compoziția de laborator excesiv a salatei de fermă de Turkyie. Că în bătătură nu prea mai ai voie și nici cum să o crești pe salata aia clasică și nu alga! mai cu seamă că apa dulce e tot mai puțintică prin cea bătătură locală.

Că unii o detestă e și asta o expresie a anormalului dar ea, sălățica mărilor, arată o oarecare sănătate a ecosistemului marin, el însuși mult prea atacat de om cu pretențiile sale ceea ce face ca nici bieții cormorani hăituiți de Daea (cel cu oaea) să nu mai poată vâna în fâșia litorală pe unde mai umblă și ceva peștișori. Și cormoranul e chiar simpatic cu al său cioc curbat spre a fi eficient la prins făpturile alunecoase ascunse în apă.

Deși în esență plictisitoare, chiar și pentru mine marea este frumoasă și cu ceva efort am intrat și eu un pic la apă. Cu multă măsură că altfel o pățesc grav la tegument. Și nu am chef! Capturile cu tegumentul meu nu sunt destinate publicului… eu sunt în spatele camerei! sau în fața ei când e prinsă de zburătoarea cea degrabă arestabilă.

Material capturat și pregătit în 26 iulie 2022

2 gânduri despre “Tropæum Ulvii Lactucii

    1. golfuletul si plaja de la Capul Midia (Nomad Beach) arata ok si, putin suprprinzator, acea plaja dintre Saturn si Mangalia unde soarele de dupa-amiaza bate pana asfinteste

      Apreciază

Comentariile sunt închise.