Iceberg

Acel munte glacial plutitor într-o permanentă derivă până este asimilat prin topire mării celei mari. Dar tot acel munte glacial este mai cu totul ascuns de aceeași mare care-l va asimila. Ceea ce este deasupra mării este ca un strigăt de ajutor greu de auzit într-o imensitate marină.

Pentru că-mi place gheața am ales această cale de introducere a perlei expoziționale de la Grădina Botanică „Anastasie Fătu” a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași cea care a mai fost numită și va fi numită, prescurtat, Grădina Botanică sau chiar scurt Grădina.

Și revenind la perlă… acum la venerabila vârstă de 46 de anișori (mult, matusalemic chiar, pentru o expoziție cu caracter anual) ea este aidoma părții vizibile a icebergului, o portavoce pentru muntele de muncă din spatele acestui vârf al vizibilității. Ce e diferit este tocmai faptul că muntele de muncă care nu este vizibil publicului larg este acolo mereu, zi de zi, fără a fi dorit întru asimilare de către societate (cred că nici nu ar fi cum!) și, cel puțin aparent, societatea apreciază vizibilitatea aceea efemeră a momentului acestuia expozițional, uneori prea posesiv de se impune prezența unor ochi vigilenți care să protejeze exponatele de dorințele impulsive ale unora.

Vârsta impune (la ființele vii) o anumită schimbare (și nu neapărat în bine!) dar perla aceasta de vizibilitate a muntelui de muncă este mereu mai proaspătă și mereu reinventată (tocmai prin strădaniile celor mulți și nevăzuți) atunci când năvălesc doritorii de frumos și de amintiri de neuitat din Dulcele Târg al Ieșilor.

Așa cum am văzut faza finală de construcție a acestui vârf vizibil tot așa mi-am dorit să pot vedea în tihnă și rezultatul afișat în sera expozițională, vârful vârfului cum se poate aprecia și asta fără a știrbi cu ceva celelalte aspecte ale aceste expoziții cu fațete multiple, uneori greu integrabile pentru că fiecare varietate și fiecare specie vegetală are propriul ritm și propriile pretenții. De aceea am ales, mânat și de perspectivele unui cer azuriu, o zi de luni la (aproape) prima oră. Parțial azuriu, parțial prima oră și cu rezultate mixte.

Impresiile au fost consolidate și rezultatul m-a mulțumit întru totul!

Ca un îndemn pentru cei ce vor și pot sau doar ca o consolare pentru cei care nu au cum să ajungă, o sumă de impresii capturate vizual prin propriii mei ochi sunt puse aici să-și facă drum și spre incitarea și încântarea dumneavoastră, urmăritorii mei.